Kolagen Tu Apa?








Bukan main dok sebut kolagen! Kolagen! Tapi sebenarnya Kolagen tu apa? Korang tau ke macam mana rupa kolagen tu? 

Apakah Kolagen?

Kolagen ni sebenarnya sejenis PROTIN. Biasanya ia banyak terdapat pada haiwan vertebrata atau haiwan bertulang belakang seperti ikan, amfibia, reptilia, burung dan mamalia termasuk lah kita iaitu manusia.

Kolagen merupakan struktur asas dalam kulit, tendon, tulang, membran dan tisu penghubung haiwan haiwan tersebut. 1/3 daripada tubuh badan manusia sendiri adalah KOLAGEN.




Kolagen bertindak seperti 'pelekat' untuk mengikat tubuh anda dan ditemui dengan banyaknya di bahagian KULIT. Penghasilan kolagen secara semulajadi berkurangan apabila usia semakin meningkat, dan menyebabkan kulit kendur serta pembentukan kedutan dan garis garis halus.





Sebab dan Kesan Kehilangan Kolagen

Apabila usia semakin meningkat, kolagen di dalam badan kita akan menjadi semakin berkurang. Pengurangan kolagen akan menyebabkan pembentukan kedutan dan munculnya tanda tanda penuaan lain seperti 

>> Kulit berkedut, kering dan melayut

>> Kuku rapuh dan tidak kukuh

>> Rambut halus dan gugur



Kemerosotan semulajadi ini boleh dipulihkan melalui makanan tambahan. Pengambilan tetap makanan tambahan kolagen dapat menggantikan kolagen yang hilang dan memelihara kulit. Faedah faedah makanan tambahan kolagen termasuk dapat menyegarkan semula kulit sihat, mengurangkan kemunculan garis garis halus dan kedutan, menguatkan kuku dan menyuburkan rambut.

Jom sama sama cegah tanda awal penuaan dengan memperlahankannya melalui pengambilan makanan tambahan kolagen. Kalau korang impikan kehidupan yang hebat, rasa lebih muda, jagalah kesihatan dan berikan tubuh korang bekalan kolagen yang mencukupi.

Tubuh badan kita adalah amanah Tuhan. Jangan biarkan ianya rosak kerana kelalaian kita.

Shaklee Collagen Powder merupakan makanan tambahan kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sentisis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.







Tujuh bahan utama Shaklee Collagen Powder termasuk ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ektrak kerang kerangan, Labtobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan dari dalaman ke luaran.

Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran korang. Setiap hidangan  dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan korang menggunakannya secara segera pada bila bila masa dan di mana sahaja.






Sekarang korang jelas tak berkenaan kolagen ni? Kalau korang masih kurang jelas, korang boleh whatsapp Cik Ta terus ye. Kalau korang berminat dengan Shaklee Collagen Powder pun, korang boleh terus whatsapp Cik Ta, atau korang juga boleh terus buat belian online dengan klik butang Shop di bahawah ni.

Jumpa lagi ya.




Cik Ta
♥Shaklee Independent Distributer ID No. 1139990
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 019-5723346
♥zuabdkarim@gmail.com

♥www.facebook.com/zuritaabdulkarim 


Comments

Popular Posts